Trouwen


𝕀𝕀 π••π•šπ•₯ 𝕨𝕒𝕒𝕣 π•π•šπ•–π•—π••π•– 𝕠𝕧𝕖𝕣 π•˜π•’π•’π•₯?

Als peuter huppelde ze door de woonkamer. Ik hoorde haar tegen haar poppen praten: Als ik groot ben ga ik trouwen!
En ze werd groot. Haar poppen maakte jaren geleden plaats voor jongens. EΓ©n was de allerleukste, de liefste, de grappigste. De trouwe rots in de roerige branding die bij volwassen worden hoort.
In elkaar vinden ze zichzelf. En zo kon het grote verlangen dat ze als kind al had niet langer uitblijven.
Vorige week was de grote dag.
Beetje bij beetje werden alle verwachtingen rondom het huwelijk losgelaten.
Geen gasten op de bruiloft, geen diner, geen trotse opa's & oma's, broers en zussen of vrienden om mee te proosten. Geen zoenen, handen geven, geen geknuffel.
Geen fysieke aanwezigheid van mij in het gemeentehuis, als moeder van de bruid.
Mijn handtekening om hun liefde wettelijk te onderstrepen bleef op het laatste moment achterwege. De middag vΓ³Γ³r de de grote dag zei ik via de telefoon:
"Lieverd, je huwelijk gaat gewoon door. Dit is wat je altijd wilde. Alles in het leven klopt. Ook dit. Maak je geen zorgen om mij. Natuurlijk had je het graag anders gezien. Ik ook. Maar dit is zoveel grootser dan dat wij met ons hoofd begrijpen...... ..... .......
Dit is een ultiem gebaar van loslaten. Dit is waar liefde over gaat... Jij voelt het ook.... Ga maar naar je hart.... Voel maar.....Loslaten is het grootste cadeau dat we elkaar kunnen geven. Zo toepasselijk nu je trouwen gaat. Lieverd, ik hou van je. Je kan dit,... ik zal erbij zijn met heel m'n hart. Loslaten maakt vrij en zorgt voor 'n nog grotere verbinding. Zo sterk en krachtig. Het maakt niet uit of we bij elkaar zijn of niet. Dit is wat we te doen hebben in het leven. Waar het in essentie over gaat. Lof joe liefie, tot morgen "
Zo droogde we allebei onze eigen tranen en voelde dat het waarheid was.
Mijn Roos trouwde op 20 maart 2020 met haar Job.
#ikwaserbij
#facetime
#zielsverbinding

𝔸𝕝𝕀 𝕙𝕖π•₯ π•–π•˜π•  π•™π•¦π•šπ•π•₯ π• π•ž 𝕨𝕒π•₯ π•§π•–π•£π•π• π•£π•–π•Ÿ π•šπ•€,
π•˜π•–π•Ÿπ•šπ•–π•₯ π•«π•šπ•–π• π•§π•’π•Ÿ 𝕨𝕒π•₯ π•˜π•–π•§π• π•Ÿπ••π•–π•Ÿ 𝕨𝕠𝕣𝕕π•₯.

Reacties

Populaire posts