hand in hand


Ze zit naast me in haar rolstoel. Ik heb de Ipad op schoot en tik nog even wat relevante informatie in het zorgdossier. Als ik klaar ben zoek ik wat instrumentale kerstmuziek op YouTube. Het apparaat verhuist van mijn schoot naar een tafeltje naast me.
Ik pak haar hand vast. Ze kijkt me even aan en sluit daarna haar ogen. Haar hand voelt koud, maar daar zeg ik niks over. Ik neurie wat mee met de muziek. Na enkele minuten voel ik dat de warmte van mijn hand wordt opgenomen door haar hand. De energie stroomt.
Er zit een mevrouw in haar luie stoel. Ze houdt ons nauwlettend in de gaten.
Op het moment dat ik de energie voel stromen,merkt mw vanuit haar luie stoel op: 'Ze vindt het fijn dat je haar hand vasthoudt. Het doet haar goed.'
Ik krijg sterk het vermoeden dat de energie verder reikt dan de handen die met elkaar verbonden zijn

Reacties

Populaire posts