Mijn kruik loopt over,..


Na een week vol....

Mariabeelden die me vanuit elke winkel vriendelijk aankijken. Rekken vol rozenkransen voor talloze kilometers gebed. Cappuccino's van uiteenlopende kwaliteit. Eetmomenten in geroezemoes. Charmante garçons die hun uiterste best doen een fooi te vangen. Smekende bedelaars die in perfectie zielig kunnen kijken. Prevelende pelgrims. Duizenden kaarsjes & kippenvel momenten aan de lopende band,  is het heerlijk om weer naar huis te gaan.

Genoeg is genoeg. Ik ben verzadigd, ik loop zelfs over... Mijn kruik is gevuld.

Afgelopen week hoorde ik verschillende keren het verhaal van Jezus op de bruiloft in Kana.
De bruiloft waar Maria merkte dat de wijn op was en Jezus tijdens het feest opdracht gaf de kruiken te vullen met water. Het water veranderde in de beste wijn die tijdens de feestelijkheden gedronken werd.

Dit Evangelie hoort bij het thema in Lourdes van dit jaar: 'Doe maar wat hij u zeggen zal...'

"Ahaaa,..." Ik snap het: 'Luister naar je hart, ook al lijkt het onlogisch, is het spannend en weet je niet precies wat de uitkomst is.'

Steeds opnieuw werd dit thema uitgelegd. Elke keer met andere woorden maar voor mij was 't zo klaar als een klontje. Ik vond het wel grappig, de essentie van de boodschap was: "Volg je hart!"

Ik stond er bij stil dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om het hart te volgen. Soms heb je daar aanmoediging bij nodig. Ik ook hoor. Al lijk ik een vrijgevochten tante. Er zijn zéker momenten dat er niks van mijn daadkracht & moed overblijft. Lees mijn blog maar terug: 'en dan is het er ineens.'

Zelfs op dit moment spreek ik mezelf moed in en zijn er stemmetjes die mij van deze blog af proberen te houden. Echter klinkt de stem van mijn hart duidelijker. Mijn hart klopt! En dat van jou ook... Boem-boem, boem-boem, boem-boem, dag in, dag uit, uur naar uur, elke seconde opnieuw... Leg je hand er maar eens op, voel en luister naar wat je verder nog hoort.

'Doe maar wat hij u zeggen zal.' Het klinkt niet op een gebiedende wijs maar zacht, moederlijk, aanmoedigend en vol vertrouwen. Het was Maria die de woorden sprak tegen een bediende. Ik kan me voorstellen dat deze man een beetje raar gekeken heeft toen hij de opdracht kreeg maar al was het vreemd, hij deed het...

Mijn kruik loopt over,.. Ik stap dadelijk in het vliegtuig om thuis de glaasjes vol te schenken.






Reacties

Populaire posts