online, ofline,.. upline




Deze zomer was ik online in het dagelijkse vakantie leven. Helemaal aanwezig in het moment. Jeetje wat heb ik er van genoten. De tropische temperatuur in eigen tuin zorgde voor nodige vertraging. Het kostte geen enkele moeite het ritme van de dag te volgen. Aanpassen en aanvaarden van datgene wat zich aandiende verliep moeiteloos. Geen plannen, niet vooruit lopen op het volgende,...

De stekker naar het digitale wereldse web trok ik er voor een moment uit. Een actie die zo was gepiept. De laptop werd opgeborgen in de hoes en kwam er vervolgens 6 weken niet meer uit. HĆ©Ć©rlijk,...Stilte!

Ik hoor de (internet-)ondernemers, via FaceBook berichten, zeggen: Hoe kan je dat doen? Je moet zorgen dat je zichtbaar blijft, dat je zichtbaar bent, ...dat je volgers op de hoogte blijven, dat je zichtbaarheid groeit! Je bent een startende ondernemer...Als ze je niet zien, dan gebeurd er niks.
Ik weet uit ervaring dat niks is wat het lijkt.

Groeien gebeurt door voeding en vrijheid. Kijk maar eens naar de kinderen die nu weer naar school mogen. Ze zijn allemaal de lucht in geschoten. Her en der zie ik broeken die te kort zijn en shirtjes die aan de strakke kant zitten. Dit om maar aan te geven, hoe groei een spurt neemt wanneer je ruimte creƫert tot vrijheid.

Ik heb mezelf gevoed met rust & stilte. En daar ga ik nog even mee door. De lucht in,...dat is wat ik ga doen. (letterlijk & figuurlijk)  Ik reis vrijdag per vliegtuig en trein af naar Lourdes in het zuiden van Frankrijk. Voor mij is dat een plaats waar de hemel de aarde raakt.

Ik ga bidden, mediteren, zingen, ontmoeten, verwonderen, kaarsen branden, cappuccino drinken,  wandelingetjes maken en schrijven.

Voor het eerst in m'n laptop mijn reisgenoot. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe onze relatie tijdens dit avontuur verloopt. Ik hou je op de hoogte!









Reacties

Populaire posts